Monday, September 13, 2010

KEHANCURAN

Pada ketika kita berseronok menyambut hari raya. Tanpa diduga betapa gembiranya si anjing-anjing liar di kawasan perumahan ku ini melapah 2 ekor arnab milik kesayangan aku. Seekor yang menunggu hari untuk melahirkan anak ( Flemish Giant ) telah dilarikan oleh anjing ini pada malam hari raya kedua. Tanpa diduga, seekor lagi satu-satunya arnab penjantan ( Anggora ) telah dilarikan anjing-anjing ini juga. Kini, hanya tinggal kenangan sahaja.

Pada ketika itu, aku tiada di rumah kerana aku pulang ke kampung halaman. Balik sahaja dari kampung dengan harapan untuk melihat anak-anak arnab yang bakal dilahirkan hancur berkecai dan berderai..

Sehingga ke hari ini, aku masih menanti kehadiran anjing-anjing itu. Aku rasa nak tibai jer dengan kayu. Geram-geram..

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

No comments:

Petua Memilih Arnab

Petua Memilih Arnab